vfl nieuwsbrief
   
 
Nieuwsbrief 52
 

In Nieuwsbrief 52 berichten we over de interactieve belevingstocht van 4.800 scholieren op de Boekenbeurs en over de nieuwe subsidiereglementen voor vertalers in het Nederlands die ingaan op 1 januari 2014. Verder meldt deze nieuwsbrief dat het VFL een extra inspanning doet om dichters auteurslezingen te laten houden tijdens de Poëzieweek 2014. We sluiten af met een korte voorstelling van Yuan Sun en Rolf Erdorf, de twee vertalers die in november te gast zijn in het Vertalershuis.

   
Boekenbeurs ontvangt 4.800 scholieren op interactieve belevingstocht
Op 4, 5, 7 en 8 november 2013 nemen dagelijks 1.200 leerlingen deel aan een interactieve belevingstocht op de ...
VFL biedt tijdens de Po√ęzieweek auteurslezingen aan
Het Vlaams Fonds voor de Letteren ondersteunt auteurslezingen van Vlaamse en Nederlandse dichters! Scholen, bibliotheken en sociaal-culturele verenigingen uit Vlaanderen kunnen 100 euro subsidie aanvragen wanneer een dichter zijn of haar werk komt ...
Subsidiereglementen 2014 voor vertalers in het Nederlands online
De subsidiereglementen 2014 voor projectbeurzen vertalers en stimuleringssubsidies voor beginnende literaire vertalers zijn beschikbaar op onze ...
Rolf Erdorf en Yuan Sun in het Vertalershuis
In november verblijven Rolf Erdorf en Yuan Sun in het ...
   
  Het Vlaams Fonds voor de Letteren, een Vlaamse Openbare Instelling (VOI) actief sinds 2000, steunt de Nederlandstalige letteren en de vertaling in en uit het Nederlands van literair werk in de brede zin van het woord. Op die manier helpt het de sociaaleconomische positie van Vlaamse auteurs en vertalers te verbeteren.
   
  Eerstvolgende indiendata
 
01/01Grote literaire manifestaties en stripmanifestaties 2014 - ronde 1
01/01Literaire organisaties 2014
01/01Subsidies voor auteursgenootschappen 2014
01/01Werkbeurzen voor literaire auteurs en illustratoren 2014
   
  Eerstvolgende evenement
 
01/01Presentatie van Hugo Claus, 'Even Now'
01/01Ingrid Godon in Montreuil
01/01Achterom, de eindejaarsvoorstelling